De Marcom100 volgens Technorati

Naar aanleiding van dit bericht op Marketingfacts heb ik de complete Marcom 100 eens door Technorati gehaald. Technorati geeft een soort van Authority aan elke blog en dat levert een hele andere ranking op.

Het resultaat hiervan is als volgt:

Pos. Website Authority Marcom100 Verschil
1 Bright 505 10 +9
2 Dutch Cowboys 489 3 +1
3 Frankwatching 479 1 -2
4 Molblog 379 2 -2
5 Netlash 363 14 +9
6 Hans on Experience 290 16 +10
7 Enthousiasmeren 278 19 +12
8 De nieuwe reporter 254 23 +15
9 frEdSCAPEs 235 25 +16
10 Adfoblog 211 7 -3
11 BlueAce 165 5 -6
12 Extendlimits 147 35 +23
13 Twinkle 142 37 +24
14 Usarchy 137 9 -5
15 Frank-ly 134 6 -9
16 André Scholten 129 100 +84
17 Karel Geenen 113 70 +53
18 Erwin Blom 111 56 +38
19 Mediaonderzoek.nl 108 4 -15
20 Mobile Cowboys 98 11 -9
21 Reclamewereld.blog.nl 92 42 +21
22 ZBDigitaal 92 44 +22
23 Netters 89 34 +11
24 Ymerce 88 8 -16
25 Marketingtribune 80 36 +11
26 Zichtbare Zaken 77 89 +63
27 Brickmeetsbyte.com 68 12 -15
28 Edwords.nl Zoekmachine Marketingblog 64 78 +50
29 Narrowcasting 62 72 +43
30 SEO Handleiding 61 82 +52
31 MarcNext 60 45 +14
32 Weblog Marie-Jose Klaver 58 77 +45
33 Chapter42 57 17 -16
34 Telecommerce 57 48 +14
35 Wow! Wouter over het Web 55 43 +8
36 Hardcopy 53 31 -5
37 Communicatie Online 52 30 -7
38 Café del Marketing 49 92 +54
39 Hyped.nl 46 29 -10
40 In feite 45 40 0
41 Monlog 45 68 +27
42 Usabilityweb.nl 44 38 -4
43 Resultblog 41 15 -28
44 Mensmerk 40 18 -26
45 Admanager 38 52 +7
46 Mijn Kind Online 36 83 +37
47 Matthijs Roumen 36 91 +44
48 SEO en Internet Marketing Blog 35 81 +33
49 Webdrain 34 71 +22
50 Marketing.Interactive 33 47 -3
51 in10 31 13 -38
52 Kletskous 29 96 +44
53 Zoekmachine Marketing Blog 28 63 +10
54 Roodlicht 27 24 -30
55 Trendmatcher.nl 26 90 +35
56 Young Marketing 25 39 -17
57 Somethin New 25 66 +9
58 De Koopman 24 33 -25
59 Propaganda 24 41 -18
60 Knowledgecafe.nl 24 51 -9
61 Jan Tweepuntnul 23 64 +3
62 iiMail Weblog 22 67 +5
63 Uzy.nl 20 61 -2
64 Copypaste Media 18 54 -10
65 Gek op klanten 18 65 0
66 Bekel's Blog 18 98 +32
67 Contentcantina 17 84 +17
68 Max Management 17 88 +20
69 MartijnHulst.nl 16 74 +5
70 Markeys Branding 15 59 -11
71 Emerce Mobile 13 22 -49
72 IDG Blog 13 26 -46
73 Media 4 You 13 99 +26
74 Emerce RFIDnet 12 28 -46
75 Webanalyticsfacts.nl 12 94 +19
76 Tjiftjaf 10 69 -7
77 Crossmedialog.nl 9 20 -57
78 Jeroen.com 9 55 -23
79 Brandstage 9 79 0
80 Smeding Concepts 9 80 0
81 Narrow-casting.nl 8 72 -9
82 Life is one big idea 6 60 -22
83 De Lijst 6 93 +10
84 Webnoise 5 85 +1
85 Narrowcasting & Digital Signage Nieuws 5 86 +1
86 Endrone blogt 5 87 +1
87 Admosphere 4 53 -34
88 Brand Merchandise 3 95 +7
89 Venturo 0 21 -68
90 Multiscope 0 27 -63
91 VueRoyale 0 32 -59
92 Buzzer buzzlog 0 46 -46
93 Emarky 0 49 -44
94 Antenno 0 50 -44
95 Fogglog 0 57 -38
96 TND Media 0 58 -38
97 Marketing podcast 0 75 -22
98 Tribal DDB doet het Zo 0 76 -22
99 Brandactivation 0 97 -2

Click to activate social bookmarks

 
  • je gaat er zelf ook niet op achteruit 😉

  • Van 100 naar 15 inderdaad, ik stem voor het gebruik van de Technorati Authority 😉

  • rick

    In dat geval kom ik ook ineens de top 100 binnen B-). Ik ben om Andre, zwengel het maar aan bij Marco :P.

  • Marco is al op de hoogte 🙂

  • Ik stem ook voor Technorati Authority; +25 plaatsen 🙂

  • Peter

    Weet je wat de reden is dat Bright zo anders scoort hier (lees technorati) tov Gogle PR?

  • Net op plaats 50. Heb nooit echt gehad voor Marcomredenering

  • Die Technorati lijst! vind ik ook beter dan de Marcom lijst 🙂

  • +54 plaatsen ik ben voor 🙂

  • Interesting. Zelf keil ik een kilometer naar beneden. Enig idee waar die authority op is gebaseerd?

  • Kijk, dit zijn nog eens mooie onderzoekjes. Sta ik opeens in de top 25 🙂

    @ Erwin: de ranking van Technorati is gebaseerd op het aantal verwijzingen van unieke bronnen naar jouw weblog.
    Maar zuiver is dat ook niet hoor. Ik zie soms verwijzingen daar via bijvoorbeel cocomments, of via dubbele feeds, die van dezelfde site komen maar die bij Technorati tellen voor twee. Je ziet er ook veel verwijzingen van mensen die meerdere blogs onderhouden. En ik verwijs vandaag op searchcowboys dan ook weer naar zbdigitaal. Maar dat blog wordt opeens alweer een paar dagen niet geindexeerd door Google.

    En dat laatste komt ook wel vaker voor. Ik weet ook van drie blogs die verwijzen maar niet worden geïndexeerd door Technorati. Zelf lag ik er ooit ook eens drie maanden uit.

    Ook in dit geval moet alles dus met een korrel zout worden genomen maar het is een kniesoor die daar op let.

    Mij hoor je er in ieder geval niet over 🙂

  • Adfoblog nog steeds in de top-10, da's mooi. 🙂

  • Ziet er interessant uit André!

  • Cool, dit wilde ik ook al heel lang doen, maar ik wist nooit precies hoe (anders dan met de hand). Hoe heb jij dit gedaan?
    Ik sta wat betreft Technorati op 13, damn. Ik ben voor gebruik ervan though, als vervanger van PageRank. Dat is denk ik de beste oplossing, omdat de andere factoren van de Marcom100 menselijk (en in theorie dus eerlijk) zijn.

  • Zoals het nu lijkt gaat Marco het als extra factor implementeren, dat lijkt me voor nu de beste oplossing. En hoe ik het gedaan heb? Heel ranzig...:

    Ik heb alle sites in een javascript array geplakt, vervolgens dynamisch iframes in een pagina geschreven met daarin de Technorati pagina's van de betreffende blogs. Die iframes stonden in een container-div die alleen het deel van de iframe liet zien waar de Authority stond. Op die manier had ik 100 iframes van 20 pixels hoog onder elkaar staan en kon ik de getallen zo over kon typen.

  • He Andre,

    Ziet er goed uit zo ;-). Denk dat dit inderdaad beter is dan de Google pagerank. Zeker voor blogs, die zijn toch afhankelijk van de rest van de blogosfeer.

    Ik denk dat Technorati+menselijke stemmen de eerlijkste uitslag zal geven

  • Bijzonder, ik stijg maar liefst 28 plekken naar 71e plaats. En nog bijzonderder is dat Venturo, toch binnen de top 10 bij MF, nu op 87 staat.

    Wel erg grote verschillen....

  • Interessant. Alleen niet zo gunstig voor mijn blog als marketingfacts dit gaat hanteren. Met Life is one big idea daal ik 20 plaatsen.

  • Net als de Google PR is je Technorati ranking ook tamelijk eenvoudig te beïnvloeden, als je er moeite voor wilt doen. Die van mij schoot bijvoorbeeld omhoog nadat ik mee had gedaan aan het project 2K bloggers. Vandaar de (onverdiende) 28ste plek van het weblog narrowcasting in dit lijstje. Dus hup, allemaal naar 2K bloggers en wel een backlinkje naar mij 😉

  • Hi André,
    bedankt voor de service!

    Groetjes, Jim
    MarketingPodcast.nl

  • Het lijkt erop dat veel van de authority =0 sites nog niet zijn gespidered... Als ik nu zoek op Twinklemagazine.nl krijg ik authority 143 en op Telecommerce.nl authority 57... Zou je het willen aanpassen?

  • He Bart, ik heb het nu nog aangepast, maar dit zijn tevens de laatste aanpassingen. De lijst is een momentopname, vanaf nu kunnen we het geautomatiseerd bij gaan houden in de Marcom 100 😉

  • Ik zou puur en alleen op basis van Technorati Authority van #147 naar #28 gaan. Moge dus duidelijk zijn dat ik voor gebruik van Authority ben ipv PR 😉

    Anyway, serieus denk ik wel dat een combinatie van PR en Authority een beter en evenwichtiger beeld zou geven en ook meer kansen bied voor vernieuwing door nieuwere en opkomende sites. Voordeel van Authority is tenslotte ook dat het eigenlijk een 'momentopname' van het laatste half jaar is, terwijl het principe van PageRank eigenlijk de hele historie van een website in ogenschouw neemt. Als je een maandelijkse ranking geeft is in mijn ogen het meenemen van alle historie minder waardevol als de recente 'populariteit'.

  • Ik ben het helemaal met Henri en anderen hier eens; Technorati als extra factor is een aanwinst. Wat mij betreft vooral omdat het inderdaad meer iets zegt over het nu en omdat het transparanter is dan PR. En hoe meer factoren, hoe lastiger het is om ook de MarCom Top 100 te beïnvloeden!

    Zelf blijf ik steady op 80 staan trouwens. Maar zodra Technorati rating is geïmplementeerd denk ik dat ik op termijn wel zou kunnen gaan stijgen (of minder snel dalen, want de concurrentie is sterk de laatste tijd)

  • Bedankt voor de moeite! + 44 plaatsen, dat begint ergens op te lijken.

  • Jan

    Ik ben sinds kort begonnen met de medblogNL top 25 waar ook op Marketingfacts.nl aandacht aan wordt geschonken. Het bepalen van de autoriteit bij Technorati is niets anders dan het aantal links van de laatste zes maanden. Het script voor het bepalen van de inlinks en inblogs van technorati heb ik liggen, dus als iemand geinteresseerd is dan hoor ik het wel.

  • Hallo André, leuk dat je even binnenwipte op Marketing•Review naar aanleiding van mijn berichtje over I Follow. Misschien kun je op je blog ook met een logo-tje aangeven dat jij "I Follow" bent? Of een stukje plaatsen met een linkje naar dit bericht? (Goed voor mijn tA heheh 😉 )
    Weet jij of er meer nederlandse bloggers zijn die dit doen en promoten? Ik heb tamelijk veel blogcontacten in VS en Canada, daar kom ik het veel tegen, hier eigenlijk bijna niet, maar dat kan aan mij liggen (zoals ik in nederland ook (nog?) weinig link love en feed-your-feed tegenkom, zie jij dat ergens?).
    En nou ik hier toch ben, ik heb mijn blogs op Blogger en WordPress 'I Follow' gemaakt, maar heb geen idee hoe ik dat moet doen met Marketing•Review, dat op web-log.n draait. Enige suggestie? Dat zou welkom zijn. Groet, Jos

  • Qua blogs die door Nederlanders onderhouden worden ken ik deze, deze en deze. Zij zijn ook tegen de nofollow en gebruiken dat attribuut ook (bijna) niet.

    Ik heb geen idee hoeveel invloed je hebt op de instellingen van je web-log, maar ik vermoed dat je hier weinig aan kan doen.

  • Dankjewel, André. Ben ik weer een stukje verder. Thx.

  • Is het een idee om ook bij de nieuwe Marcom100 van deze maand eens te kijken wat Technorati zou betekenen voor de posities? De meeweging van Technorati in de officiële lijst staat geloof ik voor volgende maand in de planning, maar het zou leuk zijn om eens te kijken wat voor verschuivingen zich voordoen ten opzichte van het lijstje bovenaan deze pagina...

  • Ik zal eens kijken of ik er tijd voor kan vinden, het was vrij bewerkelijk.

  • Dat kan ik me voorstellen. Goed, we zullen zien! 🙂

  • Je had inderdaad een vooruitziende blik André. De Technorati Authority is nu ook een factor in de Marcom Top 100:
    http://www.marketingfacts.nl/berichten/20070903_marcom_top100_nu_met_technorati_ranking/

  • Kijk aan, dat is ook goed voor mijn eigen plek.

  • Met Eduard eens. Goed gezien en een goed initiatief ook om het eens aan te pakken. Je ziet wat het opgeleverd heeft. Overigens is monlog ook aardig gestegen nu 🙂

  • rob

    Uitstekende analyse! Ik was eigenlijk meer op zoek naar andere informatie over Technorati. Ik vind het persoonlijk helemaal niks, dat ze leads en koppen pakken van mijn blogs. Werk ik hard aan mijn blogs, staat opeens Technorati in de googlelaar net onder mij. Heeft gewoon de naam van mijn blog gejat, en daar "on Technorati" achtergeplakt. In jouw geval zou dat dus betekenen, dat er opeens zoektermen staan zoals "andrescholten on technorati". Bij elk nieuw blog dat ik maak, zitten ze achter me aan. Ik probeer creatieve en informatieve namen te bedenken, hup, even later dezelfde naam in de Googlelaar, maar dan verwijst de link naar Technorati. Staat daar een kop en een lead van mij, zelfs een pin van mijn blog. Ik vind die lui echt helemaal niks.

    Ik heb er trouwens een autoriteit van 506. Maar dat interesseert me niet zo, ik vind dat ze van de leads en de naam van mijn blog af moeten blijven.

    Je hebt trouwens een erg goed blog!

    Groet van Rob

  • Dank voor het compliment 🙂

    Wat je kunt doen als je de feed niet door Feedburner laat verspreiden is het blokkeren van het IP van Technorati. Hiervoor moet je wel zelf enkele aanpassingen kunnen doen in de code.

    Aan de andere kant: als je een aantal scrapers hebt kunnen ze ook voor inkomende links zorgen. Plaats een link naar je site in elk artikel en je hebt er zo een flink aantal links bij.

  • Leuke analyse,

    Is wel een wat ouder artikel, maar blijft scherp!
    Succes met je blog.

    Groeten,

    Paul