De 9de Online Marketing Blog Kermis

blogkermis.jpgEen dag later dan geplanned maar hier is hij dan, de 9e online marketing blog kermis waarin een ieder kennis kan maken met nieuwe 'attracties'. Daarmee heb ik tegelijk het nut uitgelegd: het is een handige methode om nieuwe bloggers te ontdekken naast de gebruikelijke bloggers die je al leest.

De volgende Kermis zal gehouden worden bij Marco Bouman, en de artikelen moeten ingeleverd worden voor 25 juli. Dit kan per mail op onlinemarketingblogkermis op het domein @gmail.com.

De artikelen:

  1. In 4 stappen naar een verkoopgerichte website
  2. Reactionaire of Visionaire SEO?
  3. 50 winkelwagen knoppen 'koop NU!'
  4. Kijk verder dan je campagne lang is
  5. Meer verkopen door gratis weg te geven
  6. Lokaal bedrijf is lokale internet marketing
  7. Positionering van zoektermen
  8. De verschillende varianten van web pagina's
  9. Hoe krijg je met weinig geld zo veel mogelijk publiciteit
  10. Kansen en bedreigingen voor bedrijven met affiliate marketing
  11. Handleiding: Zoekmachine Optimalisatie (SEO) voor Flash websites
  12. Enterprise 2.0 in Nederland: met een lach en een traan
  13. Timmermans wet
  14. Blog Strategie

 

verkoopgericht-2.gifIn 4 stappen naar een verkoopgerichte website
In dit artikel van Marco worden 4 punten besproken waarmee een website verkoop gerichter kan worden ingericht. Hierbij worden 4 aandachtspunten behandeld: aantrekkelijk aanbod, vertrouwen, overtuigen en stimuleren actie. Daarnaast krijg je bij het achterlaten van een reactie een gratis verkoopgerichtsheid scan, aanrader dus.

c42.gifReactionaire of Visionaire SEO?
Een goed inhoudelijk stuk van Roy over een tweetal type's SEO mensen. De mensen die hun werk doen en zich op de hoogte houden van de laatste technieken en de mensen die gedreven door passie die laatste technieken al zelf uitvinden. Het moge duidelijk zijn dat deze laatste groep altijd een stap voor loopt op de eerdergenoemde groep, lees zelf maar.

topbck.gif50 winkelwagen knoppen 'koop NU!'
Een vermakelijk artikel over zoiets simpels als een winkelwagenknop. Maar schijn bedriegt, is het wel zo simpel? Patrick Kerssemakers legt duidelijk uit welke vormen, kleuren en teksten handig en effectief kunnen zijn. Houdt vooral in je achterhoofd dat de punten die behandeld worden niet alleen voor die knop gelden maar nog veel breder toegepast kunnen worden.

men_in_black.gifKijk verder dan je campagne lang is
Bram van Essen wijst in dit artikel op het feit dat campagnes langer effect hebben dan vaak bekeken wordt. Met andere woorden: een campagne die in eerst instantie niet zo effectief leek kan op de lange duur enorm renderend zijn door terugkerende bezoekers. Hou je dit in de gaten, of laat je deze kansen links liggen? Deze zogenaamde 'Lifetime value' zou je per kanaal in kaart moeten brengen.

smeding.gifMeer verkopen door gratis weg te geven
Waarom zou je aan prijsvragen marketing willen doen? Sint Smeding legt uit wat de interessante kanten zijn van het trekken van bezoekers middels het weggeven van producten. Mensen zijn eerder geneigd informatie achter te laten en informeren zich graag over hun eventueel te winnen product. Een slimme vorm van marketing mits goed uitgevoerd.

googlemaps.gifLokaal bedrijf is lokale internet marketing
Heb je een lokaal bedrijf? Richt dan ook je internet marketing strategie op die locatie. Karel geeft 4 tips waarmee je rekening moet houden als je hier mee bezig gaat: gebruik lokale zoekworden, zorg voor inkomende links met lokale zoekwoorden, laat zien waar je zit en zorg dat je op de Google Maps te vinden bent.

structuur-website.gifPositionering van zoektermen
Het is goed om weer even stil te staan bij de juiste methode voor het kiezen van de keywords die je in je site gebruikt. Ulco geeft een paar tips waar je op moet letten bij het maken van je keuzes. Daarnaast worden een aantal praktijkvoorbeelden gegeven over site die het op dit moment wel en niet goed voor elkaar hebben.

leader.gifDe verschillende varianten van web pagina’s
Wiep Knol legt in duidelijke taal uit dat er diverse varianten pagina's in een website staan die elk hun eigen inrichting zouden moeten hebben. Per type pagina worden uitgelegd hoe je hem goed of slecht kunt gebruiken. De types die de revue passeren zijn: splash page, doorstep page, hallway page, doorway page, landing page, orphaned page en de end page.

enthou.gifHoe krijg je met weinig geld zo veel mogelijk publiciteit
Een leuk artikel van Erno Hannink over een band die met weinig middelen een clip heeft gemaakt. Ze gebruikten beveiligingscamera's die in een stad hingen om beelden te maken. Deze hebben ze later weer opgevraagd. Erno legt vervolgens een aantal online diensten uit waar je ook gratis gebruik van kunt maken om publiciteit te creëren. De punten die behandeld worden zijn: sociale netwerken, video, foto en nieuwsbrief.

kletskous.gifKansen en bedreigingen voor bedrijven met affiliate marketing
Kletskous heeft een mooi en lang artikel geschreven over affiliate marketing. Ze behandeld veel vragen en antwoorden die enorm handig zijn voor bedrijven die er mee willen beginnen. Waar moet je beginnen, welke netwerken zijn er, hoe onderhoud je een relatie met een affiliate, enz. Een lang stuk dat veel informatie biedt over de basisbegrippen rondom affiliate marketing.

seo-flash.gifHandleiding: Zoekmachine Optimalisatie (SEO) voor Flash websites
Zoals we van Eduard gewend zijn heeft deze handleiding alles in zich wat er in zou moeten. Heb je dus een probleem met Flash en SEO, lees dan deze handleiding voor alle ins en outs op dat gebied. De vuistregel is: gebruik Flash alleen wanneer nodig. Google wordt steeds beter in het 'lezen' van Flash, maar je site moet er niet van afhankelijk zijn.

winksels-name.gifEnterprise 2.0 in Nederland: met een lach en een traan
Rene Jansen geeft een tipje van de sluier over de onderwerpen die op het komende heliview congres in hun presentatie de revue zullen passeren. Bedrijven moet bezig met het groeiproces richting een 'enterprise 2.0', hoe doe je dat? Waar moet je rekening mee houden, waar liggen de valkuilen. In de 4 punten die alvast gegeven worden is duidelijk te zien dat je dit niet zomaar even doet.

usarchy.jpgTimmermans wet
Echt beter worden de resultaten niet, en na 3 jaar wordt geconcludeerd: "het is tijd voor een redesign! We gaan usability onderzoek doen! Alles moet anders en beter!" Of nog erger: "We gaan eerst een compleet nieuwe site lanceren, en daarna usability onderzoek doen want de huidige site is ZO SLECHT dat we die niet eens willen onderzoeken!"
En hierover gaat de Wet van Timmerman. Ruben legt uit wat zijn wet inhoudt, en waarom hij zo belangrijk is voor de ontwikkeling en verbetering van websites.

kersen.gifBlog Strategie
Het laatste artikel dat ergens in een filter is blijven hangen is van Huub Koch. Huub beschrijft een voorbeeld van een gekozen blog strategie waardoor je blog veel interessanter is voor je doelgroep. Blog niet om te bloggen, maar kies iets waar je doelgroep in geïnteresseerd is. Vervolgens kun je dan je eigen boodschap in dat blog verweven.

Click to activate social bookmarks

 
  • Thanks Andre! 🙂 Mijn blog komt wel weer online, ergens vandaag. Redunix.nl is de meest incompetente webhoster die ik heb gezien in mijn leven, en ik heb er al best wat langs zien komen...

    Ik heb nog twee andere verzoeken gekregen voor het houden van de kermis, bij Justecommerce en Onetomarket's blog. Die moeten dan na Marco maar komen, just so we all know 🙂 (dat "toewijzen" van kermissen is een beetje shady nu, maar laten we er maar niet te moeilijk over doen :))

  • Ik zag Marco's verzoek als eerste en heb hem daarom maar genoemd. Hetzelfde geldt voor de datum, die heb ik een aantal weken vooruit gezet zodat we iets meer tijd in de vakantie periode hebben.

    Misschien handig om daar richtlijnen voor te maken: aanmeldingen in de volgorde van aanmelden. En de datum standaard 6 weken verder?

  • Hé, ik had me ook aangemeld met een artikel voor de 9e OMBK. Iets mis gegaan?

  • He Huub, ik zie geen mail van je? Is er iets fout gegaan bij het versturen? Waar heb je het naar toe gestuurd? En wanneer was dat?

  • Mooie kermis geworden! Proficiat met de organisatie.

  • Wederom veel interessante artikelen, goed werk allen!

    Heb er nog even een apart artikeltje aan besteed op mijn blog:
    http://www.smedingconcepts.nl/weblog/2008/06/11/nieuwe-online-marketing-blog-kermis/

  • Naar het bekende gmailadres. Meteen nadat ik een mailtje kreeg van Usargy. Heb daar meteen een posting van gemaakt. De link naar het artikel staat erbij:
    http://zichtbarezaken.web-log.nl/zichtbarezaken/2008/06/9e-online-marke.html

  • @Huub: waarschijnlijk is het dan in het spamfilter terecht gekomen. Ik heb je artikel opgenomen, op dit moment hebben veelal de mede kermis-bloggers gekeken. Dus veel aandacht zul je nog niet missen.

    Idee voor de volgende organisator: een mail sturen dat de inzending ontvangen is.

  • @André: Hartelijk dank!

  • Beste Andre, complimenten het is weer een mooie lijst geworden! Op onze weblog hebben we hier ook een berichtje over geplaatst:
    http://marcobouman.typepad.com/vernieuwen/2008/06/14-inspirerende.html

    Hartelijke groet,
    Marco Bouman

  • Mooie en interessante collectie André!

    Dank, ook aan de auteurs van de verschillende posts!

  • Martin van Kranenburg

    Hi Andre,
    Leuke artikelen en ik heb al een aantal kermisattracties bezocht. Vaak onderschatten mensen de waarde van dit soort artikelen. Ik niet want ik weet dat je als serieuze bloggers geen onzin wil verkopen en je tevreden klanten in je kermisattractie wil :-)! Super leerzaam. Veel bevestigingen en ook weer nieuwe inzichten. Op naar de volgende kermis.

  • Charlotte

    Bedankt voor het overzicht

  • Jeffrey